Vacanță în Paris sub 300E?


Am tot auzit cum că Parisul e scump, că nu oricine își permite să ajungă acolo. Ideea e că dacă poți renunța 4 zile la confortul de acasă, poți vizita Parisul cu mai puțin de 300E. Tocmai ce am revenit de acolo, unde am petrecut câteva zile pline, am vizitat cât am putut de mult, am mers ore întregi cu metroul și  peste 40km pe jos. A fost superb, nici nu mi-aș fi imaginat vreodată că o să ajung în Paris de ziua mea. Mi-a depășit orice așteptare, înțeleg acum de ce multă lume vorbește atât de mult despre Paris și de ce unul dintre co-piloții de pe un zbor de dinaintea zilei mele, atunci când a auzit că merg în Paris de ziua mea, a rămas impresionat și mi-a zis că e un mod genial să îmi sărbătoresc ziua.

Am plecat din Deva la vârsta de 19 ani, acum am 28 ani. Stau în Cluj de 9 ani și mereu m-am descurcat cum am putut, n-am avut bani să stau în centru și nici nu știu ce confort, niciunde am stat. Am schimbat mai mult de 8 chirii și cămine în toți acești ani, cu condiții de la cele mai nasoale și până la altele mai ok. Mai mult de 2 ani am trăit în cămin, într-o camera mică, cu o fată minuntată(a fost frumos, deși camera era de 3m2, apoi într-un alt cămin, într-o camera mai mare cu mai multe fete(cea mai urâtă experiență), ambele având dușul la comun pe palier. De ce vă zic toate astea? Pentru a înțelege că în viață nu e totul mereu roz și perfect, trebuie să te descurci și asta m-a ajutat enorm. M-a format în omul de astăzi, care deși ar avea bani să stea la un hotel frumos, preferă să salveze bani pentru viitor și să se bucure de o experiență și nu de lux. Sugestia mea de a vizita Parisul cu 300E nu este pentru oricine. Dacă vă ajută și v-am deschis ochii , să vedeti că se poate si cu putin și decideți să mergeți așa, sper din tot sufletul să vă bucure experientă și să vă întoarceți mai fericiți. Enjoy!

Cazare, transport, mâncare

Adevărul este că e un oraș scump, foarte scump, însă am renunțat la confort 4 zile și m-am întors mult mai câștigată așa, pe toate planurile. Cum trebuie să procedezi pentru a putea vizita și tu Parisul cu bani puțini? Primul pas este căutarea biletelor de avion. Am dat o căutare rapidă pe momondo.ro, un motor de căutare a zborurilor, foarte inteligent – poți selecta data, să fie zbor direct, aeroportul și îți va da mai multe variante: cel mai ieftin, cel mai rapid, cel mai bun și așa mai departe. Ideea este că zborurile pe aeroporturile din afară Parisului sunt mai ieftine, eu am făcut o căutare pe aeroportul din Beauvais și mi-a dat zborul cu WizzAir, la 126E – din 27 mai, până în 31 mai. Poți încerca să găsești și în alte date, la alte prețuri, eu pe acesta l-am găsit pe luna viitoare. Partea bună este că zborul de dus este dimineață, iar cel de întors este abia seară târziu, astfel că te poți bucura și de prima zi, dar și de ultima. 4 zile full. În ultima zi, am lăsat bagajele la hotel, într-un seif și ne-a costat 4E. Ne-am cazat la Hotel F1 din nordul Parisului, chiar la periferie, însă aproape de metrou(5min de mers pe jos). Costul unei camere fix ca a noastră, de două persoane, a fost 150E pe 3 nopți. Cazarea/persoană a costat astfel, 75E. Transportul din Beauvais spre Paris a fost 29E, dus-întors, ne-am luat biletele online, de aici Shuttle Beauvais – Paris Return, și am economisit 5 euro și nu am stat nici la coadă la casă.

Ne-am plimbat foarte mult pe jos, iar în rest am mers cu metro-ul. Cu bagajele vă recomand să luați autobuze, dacă vă luați bagaj mare, e destul de greu să tot schimbi metroul atunci când ai bagaj mare. Nu recomand oricum să vă luați bagaj mare, însă eu am vrut să am outfit-uri diferite din prisma faptului că sunt blogger. Costul a 15 bilete de transport(metrou, autobuz, tramvai) a fost 15E. Ne-au ajuns aproape la fix pentru cele 4 zile.

Pentru mâncare nu am cheltuit foarte mult, asta pentru că am avut snack-uri în bagajul de cală și diminețile nu mâncăm foarte mult, aveam mix de nuci diverse, biscuiți din ovăz, ciocolată și îmi luăm cafea to-go, neapărat. Spre seară mâncăm o porție de paște, pizza sau McDonalds, BurgerKing sau 5Guys. Not healthy, dar ieftin, rapid și practic. În ultima zi mi-am luat meniu cu salată la McDonalds și a fost mai mult decât ok. Mi se pare că sunt mult mai gustoase decât la noi.  De asemenea, croissantele și baghetele lor sunt geniale și țin foarte bine de foame. Le găsești oriunde. M-am îngrășat vreo 0,7kg, însă a meritat, haha. Dau jos rapid cu Ramo, sunt sigură. Aproximez undeva la 50E/mâncare, dacă aveți la voi niște snack-uri rapide și mergeți și prin supermarketurile lor pentru apă și alte snack-uri, un fruct.

Dacă facem un calcul, ajungem la 299E.

Putem să așteptăm să găsim biletele de avion și mai ieftine. Am ales acele date pentru a vă da un exemplu concret, puteți alege orice date vă convin. Recomand luni-vineri, parcă nu e chiar atât de aglomerat, deși niciodată nu va fi un oraș liniștit, trebuie să vă așteptați la puțin haos.

Vă las cu fotografii de pe acolo, dacă mă urmăriți pe instagram, le-ați văzut deja, o să mai postez, că e păcat de ele. Dacă nu mă urmăriți, nu știu sincer ce mai așteptați, funny me being funny.

Am vizitat Jardin des Tuilleries, zona cu Louvre-ul, Arcul de Triumf, Champs-Elysees, Basilica Sacre-Coeur, Turnul Eiffel, zona Montmartre, printre străduțe, Red Light District – Moulin Rouge, Pont du Alexandre și multe alte străduțe. A meritat fiecare kilometru de mers pe jos.

View this post on Instagram

Memories for a lifetime. 🙏🏼

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

 

 

View this post on Instagram

☕️ last day in Paris #paris #coffee #croissant

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

 

View this post on Instagram

like a movie scene 🖤

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

 

View this post on Instagram

This place!!! 🖤☕️

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

 

 

View this post on Instagram

Paint me like one of your french girls…

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

Back to work, am zbor astăzi, din nou. Zbor de când am ajuns în Cluj, în fiecare zi. Mai am mâine un zbor de seară și apoi sper să am două zile libere după să despachetez și să aranjez prin casă. Delir, dar așa e când ești prins cu multe, măcar nu am timp să mă plictisesc. Sper să vă ajute articolul, kisses!

 

 

 

 

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.