TOP 10 things to see in Budapest


Am petrecut trei zile superbe in Budapesta, capitala Ungariei. Sincera sa fiu ma asteptam sa fie frumos, vazusem fotografii si cautasem locuri de vizitat pe net, insa mi-a intrecut toate asteptarile. Pe langa obiectivele turistice care te lasa cu gura cascata, Budapesta freamata istorie prin fiecare cladire. Efectiv nu-mi venea sa cred cat poate fi de frumos fiecare loc in care intorceam privirea.

Va recomand sa mergeti cu 2-3 prieteni sau cu iubitul/iubita pentru ca este un city-break foarte ieftin in comparatie cu ce are de oferit. Ma simt mai bogata, mai implinita acum. Preturile sunt mai mici ca in Cluj ori egale, in locurile centrale. Eu am fost cu 2 prietene si am impartit costurile de cazare si taxiurile ceea ce ne-a avantajat mult. Pretul avionului este in jur de 150-300lei dus-intors, depinde cat de bine cautati zborurile. Cazarea a fost foarte avantajoasa si va recomand sa va faceti neaparat un cont pe AirBnb si sa imi scrieti un mesaj sa va spun care a fost apartamentul ieftin din centrul Budapestei in care am stat.

1. Cladirea Parlamentului

Am apucat sa vad cea mai faimoasa cladire a Budapestei de la distanta, de pe partea cealalta a Dunarii, intr-o plimbare. Am ramas muta de uimire vazand-o de aproape, de la 100 m distanta. Mi-a parut rau ca plec uitandu-ma in ultima seara de la mijlocul Chain Bridge, admirand Dunarea si tot peisajul. M-am simtit coplesita admirand-o la apus, dintr-un cruise boat. Ce sa mai, este cea mai impozanta si frumoasa cladire din Budapesta, iar noi am stat la o aruncatura de bat de ea…

https://www.instagram.com/p/BVfW-J9g9EY/?taken-by=alinaboda

View this post on Instagram

Palace of the Parliament✔️🔝

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

2. Chain Bridge & plimbare pe Dunare intr-un cruise boat

Admira peisajele superbe de la marginea Dunarii dintr-un cruise boat. Sunt sute de oferte si zeci de cruise-boat-uri, de la 30-500lei pentru toate buzunarele. Iti recomand sa mergi seara, sa prinzi apusul. E magic, garantez. Nu-ti fie frica sa iesi dinauntrul barcii, la pupa sau in spatele ei pentru a admira de afara peisajele si de a simti vantul rece in fata.

View this post on Instagram

cruisin' around 🛥

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

 

 

 

 

 

 

3. New York Cafe – cea mai frumoasa cafenea din lume

Este locul pe care mi l-am dorit sa-l vad in mod special, le-am tras pe fete dupa mine. Chiar am avut emotii, este un loc incarcat cu istorie si arhitectura impresionanta datand din anul secolul 18. Mi-ar fi placut sa traiesc pe aceea vreme, oarecum. Oricum, isi spune numele: Belle Epoque. Am avut lacrimi in ochi admirand interiorul si ascultand muzica live, la pian. Merita sa mergi si daca esti in trecere prin Budapesta, vreme de o cafea.

press play

View this post on Instagram

Impressed 👏🏼

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

4. St. Stephen Basilica

Construita intre 1851-1905, aceasta biserica parohiala gazduieste 8.500 de persoane si are o cupola superba neo-renascentista de 92 metri. Se afla in apropiere de Parlament si Chain Bridge, la o plimbare usoara printre stradute. Am avut norocul sa ajungem in piata bisericii de pe strada principala si sa o vedem fata in fata, de la distanta, mergand spre ea. Merita sa intri inauntru, se ajunge destul de usor. Aprinde o lumanare si admira arhitectura, apoi urca cele 302 trepte pentru a te bucura de un view panoramic superb.

View this post on Instagram

⛪️ Such a great view from above! ☺️

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

View this post on Instagram

St. Stephen's Basilica ⛪️

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

5. Castle Hill

Pe dealul de langa Dunare se inalta o serie de castele impresionante, inca nu pot sa decid care view este mai frumos. Oricum totul este subiectiv, la fel ca si acest top al locurilor. Fara îndoiala, cea mai spectaculoasa dintre aceste structuri impresionante este Castelul Buda din secolul al XVIII-lea, un palat masiv de 200 de camere care, la fel ca majoritatea oraselor, este iluminat spectaculos pe timp de noapte. Un alt punct de atractie al Castelului Hill este Bastionul pescarilor din secolul al XIX-lea, construit pe loc unde, în Evul Mediu, pescarii locali aveau instalatiile de aparare. Construite în spatele minunatei Biserici Matthias, turnurile, coloanele si embrasurile sale neo-romanice au fost complet restaurate. Castle Hill este, de asemenea, locul care gazduieste o serie de statui impresionante.

 

 

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

🗺📍Matthias Church

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

View this post on Instagram

🖤

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

6. Promenda pe Andrássy út

Bulevardul dateaza din 1872. Acesta leaga Piata Erzsébet de Városliget. Înconjurat de vile spectaculoase si case de primavara cu fatade si interioare fine, a fost recunoscut ca Patrimoniu Mondial în 2002. Este, de asemenea, una dintre principalele strazi comerciale din Budapesta, cu cafenele, restaurante, teatre, ambasade si buticuri de lux. Printre cele mai remarcabile cladiri se numara Opera de Stat, fosta Scoala de Balet, Muzeul si Arhivele Memoriale Zoltán Kodály, Universitatea de Arte Plastice din Ungaria si Muzeul de Arte din Asia de Est Ferenc Hopp. Noi am mers cu taxi pana la Heroes Square pe aceast bulevard si de acolo, la promenada spre New York Cafe. Dureaza cam 1h 20min dar merita fiecare pas.

7. Gozsdu Udvar

Centrul de viata de noapte dar nu numai, unde se întâlnesc trecutul si prezentul. Gozsdu Courtyard este unul dintre cele mai dinamice centre de dezvoltare din centrul Budapestei. Este un punct de întâlnire care combina divertismentul, gastronomia si cultura. Ca centru de divertisment al centrului, atrage peste 900.000 de vizitatori pe an datorita naturii sale cosmopolite si a devenit extrem de populara atât între locuitorii Budapestei cat si printre turisti. Noi am mancat la Trattoria Gozsdu, am incercat spaghette carbonara, vin alb si la 4BRO Downtown cartofi dulci prajiti cu chilli, sos blue cheese si Savignon Blanc. Gustoase ambele, insa ca si atmosfera, staff and all recomand 4BRO.

View this post on Instagram

Savignon Blanc, please 🥂

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

View this post on Instagram

📍Gozsdu Udvar – ♥️

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

8. Heroes Square

Piata Eroilor (Hosök tere) a fost în mare masura lucrarea arhitectului Albert Schickedanz, care a fost, de asemenea, responsabil pentru imensul Muzeu de Arte Frumoase, care flancheaza acest spatiu. Printre punctele importante se numara Monumentul Mileniului, o coloana de 36 de metri, încoronata de o figura a Arhanghelului Gabriel si dezvaluita la sfârsitul secolului al XIX-lea. În jurul plintei se vede un grup de calareti de bronz, reprezentând printul maghiar Árpád si sase dintre colegii sai razboinici. Pe fiecare parte a coloanei, coloanele se întind într-un semicerc, iar între pilonii individuali stau statui ale conducatorilor maghiari. Deasupra coloanelor de colt sunt lucrari frumoase în bronz de Zala. În fata Monumentului Mileniului se afla un memorial al soldatului necunoscut.

9. Vajdahunyad Castle

Este un castel în parcul din apropierea Heros Square. A fost construit în 1896 ca parte a Expozitiei Milenare care a sarbatorit 1000 de ani de la cucerirea Ungariei a bazinului carpatic în 895. Castelul a fost proiectat de Ignác Alpár pentru a prezenta copii ale mai multor cladiri de reper din diferite parti Regatul Ungariei, în special Castelul Hunyad din Transilvania (Hunedoara). Deoarece castelul contine parti de cladiri din diferite perioade de timp, acesta prezinta diferite stiluri arhitecturale: romanice, gotice, renascentiste si baroce. Initial, a fost facut din carton si din lemn, dar a devenit atât de popular încât a fost reconstruit din piatra si caramida în perioada 1904-1908. Astazi gazduieste Muzeul Agriculturii Maghiare, cel mai mare muzeu agricol din Europa.

10. Budapest Eye

View this post on Instagram

🎡 Budapest Eye

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

Get lost anywhere

Pe bune, ia cu tine o harta totusi. Mergi la pas printre stradute, descopera si dedesupturile Budapestei. Unele dintre cele mai funny aventuri le-am avut cautand Gozsdu Udvar, pierdandu-ne printre sutele de strazi.

Try traditional food

Incearca Traditional Goulash Soup, este pansament pentru suflet, promit!

Mai erau locuri de vizitat, imi pare rau ca nu am apucat sa vad piata lor(Central Market Budapest) si gara. Next time…

Last night in Budapest

Cu parere de rau, ca nu am putut sta mai mult, am facut fotografia asta, in ultima seara. Am admirat peisajul pret de jumatate de ora…

View this post on Instagram

Budapest by night, June 2017

A post shared by AIina Boda (@alinaboda) on

 

Thank you, Budapest!

Cheers!

 

https://www.instagram.com/p/BVcaUs4AEJA/?taken-by=alinaboda

Proudly wearing:

De la Fims Romania gasiti rochia alba, rochia neagra cu fir auriu si camasa neagra.

Pe Jadu.ro gasiti pantalonii culottes si ochelarii cat-eye.

SOS Collections are cele mai faine modele de accesorii din piele, curele si body-harness.

Mani-Pedi  Beautique Studio Cluj.

Multumesc Fims Romania, Jadu.ro si SOS Collections

 

2 Comments Add yours

  1. Ioana Manciu says:

    Outfitul si colierul pe care le-ai purtat in cafeneaua aia faimoasa s-au potrivit enorm de bine cu decorul. Felicitari pentru excursia asta reusita. Mi-ai trezit amintiri …

    1. Alina Boda says:

      Mulțumesc mult Ioana! Ma bucur ca ti-am transmis din emotia mea si ca ti-am trezit amintiri. Sper sa apuc si eu sa vizitez mai multe locuri… Spor la calatorit!
      Te pup

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.