Cum m-a schimbat moartea bunicului?


Realizez cât de tabu este să vorbești despre moarte, spiritualitate și schimbări de acest fel. Nimeni nu le abordează, parcă ar fi ceva greșit în legătură cu asta. Este ceva absolut normal, dureros și foarte util în evoluarea oamenilor. Depinde doar de tine cum faci față situației. Citește, caută și nu dispera. Mai jos, povestesc cum m-a schimbat pe mine moartea bunicului. Bunicul care m-a crescut, acum îmi este înger, mă veghează și mă îndrumă.

A trecut ceva vreme de când nu am mai postat pe blog. Mi-am schimbat prioritățile în ultimele două luni și am decis că mai presus de carieră și alte cele, este mult mai important pentru mine să mă dezvolt personal și spiritual. Bineînțeles că nu am renunțat nici la job nici la blog și Instagram, nici nu m-am mutat în munți, din contra, încerc să îmbin munca cu aceasta calatorie spirituală și să le dezvolt în spiritul a ceea ce se întâmplă înăuntrul meu.

În momentul în care cineva drag suferă de o boală gravă, ori cineva drag ție moare, în cazul meu s-au întâmplat amândouă; cumva toate celelalte “probleme” se dizolvă. Realizezi că, de fapt, nici măcar nu aveai probleme, la modul serios. Poate prin prisma vârstei, ori a maturității, ori nu știu cărui fapt datorez această schimbare a mentalității dar am reușit să înțeleg și să trec peste aceste evenimente diferit față de momentul în care a plecat celălat bunic, spre exemplu. Atunci nu înțelegeam mai nimic, am avut un șoc – plângeam și aberam.

De data asta, ceva era schimbat în mine. O liniște, deplină, care îmi permitea să sufăr altfel, mult mai lucid. M-a trezit la realitate, totul arată diferit, dar parcă la fel, iar felul în care simțeam fiecare moment era magic. Eram prezentă. Eram lucidă. Nu mă gândeam nici la trecut, nici la viitor, trebuia să fiu aici, acum. În timp ce mergeam către Deva să-mi vizitez bunicul, de cele mai multe ori cu autobuzul, am dat de un Podcast al Winfrey Oprah – SuperSoul Conversations. Era o dezbatere a cărții “A New Earth” a lui Eckhart Tolle, în 10 episoade – câte unul pentru fiecare capitol. A fost un semn divin, o mângâiere pe suflet pentru mine în perioada aceea, mi-am luat cartea cu prima ocazie, din Cărturești. M-a ajutat atât de mult, încât mi-a deschis pofta și setea de a afla mai multe și de la diverși învățători spirituali. De curând, am mai comandat un exemplar și i l-am dat mamei. Dacă ești deschis spre a vedea ce înseamnă spiritualitate, poți citi cărți scrise de Eckhart Tolle, Deepak Chopra, OSHO, Alan Watts și mulți alții.

De subliniat este că: pentru a recepta astfel de mesaje trebuie să fii într-o anumită stareȘtiam de cartea “Puterea Prezentului” de la Eckhart, însă nu am fost tentată să o citesc. Am văzut persoane asupra cărora nu a avut niciun efect. Trebuie să fii deschis pentru a înțelege și a primi mesajele din cărțile astea, trebuie să simți și să aplici ceea ce ai citit. Citisem și mai demult cărți de genul, ascultasem pe youtube diverse interviuri cu Alan Watts și OSHO, însă nu au avut un impact atât de puternic la vremea aceea, probabil că totuși au pus o mică baza la ceea ce a urmat apoi.

De o luna jumătate, am reintrodus și meditația în rutina zilnică, carnețelul cu lucruri pentru care sunt recunoscătoare – în care scriu aproape zilnic și am citit:

exact în această ordine. Plănuiesc să merg la cursuri de Yoga – Călătorie spre Interior cu Cleopatra Mândruț la Centrul Budist White Mahakala, Cluj-Napoca.

Poate multă lume spune că ești nebun, când începi să vorbești despre călătoria ta spirituală, însă pentru mine, nebunie ar însemna să îmi pese. Scopul meu este să fiu fericită și împlinită cu ceea ce am, filosofie pe care am adoptat-o până acum instinctiv, urmând să citesc și să continui drumul acesta spiritual, învățând cât mai mult de la ceilalți. Fiecare om pe care îl întâlnești este o lecție, fiecare carte pe care o citești este o comoară și fiecare om care mi-a citit articolul avea nevoie să citească asta, acum. Din toată inima, îți recomand să investești mai mult în dezvoltarea ta – ca om, ca suflet în acest trup, în călătoria ta spirituală.

În ultimul an, am continuat bine-nțeles să strângem bani pentru casă. Pentru cei care au mai citit articole în care am mai spus același lucru, da, facem asta de 4 ani și chiar și nouă ni se pare câteodată că nu mai ajungem acolo, în punctul în care să ne apucăm de construit casa mult visată. Nu e ceva ușor, să construiești o casă, teren, aprobări, plan de construcție și așa mai departe. Dar sunt sigură că va merita. Ce am vrut să subliniez cu asta, este faptul că în ultimii doi ani, dacă am cheltuit vreun bănuț, am cheltuit pe îngrijirea și curățarea tenului-corpului și pe cărți, decât pe haine și cosmetice, cum o făceam acum 6-7 ani. Setați-vă bine prioritățile în viață!

Ajungi într-un punct al vieții, când îți dai seama ce contează cu adevărat pentru tine. Sunt fericită că știu cine sunt și ce vreau de la viața asta, te invit să descoperi asta despre tine. Ia un carnețel și scrie două titluri: Cine sunt?; Ce vreau de la viață?; dar nu completa cu detaliile evidente: nume prenume, sex, vârstă și așa mai departe – stai în liniște deplină și reflectă asupra întrebărilor – poate nici nu e nevoie să scrii ceva. Dacă îți dorești o schimbare în bine, te invit să practici meditația simplă, fără vizualizare, eventual ghidată – eu folosesc aplicația OAK, este gratuită. Apoi dupa ce te simtit pregatit sa intri aici, sa incerci meditatia ghidata cu vizualizare:

 

Fotografii divine realizate de STI – Light is our Playground
rochie bandage ingrid store official

SUMARUL ARTICOLULUI, noi priorități sau obiceiuri care mă mențin fericită:

  • cititul cărților de dezvoltare personală & spirituale
  • meditația zilnică
  • agenda în care notez lucruri pentru care sunt recunoscătoare
  • respirația conștientă – pranayama; cât de des pot într-o zi
  • relaxare, fără stres, eu sunt pe primul loc în orice interacțiune(într-un mod în care asta nu devine egoism, ci pur și simplu cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru celălalt)

Anul acesta am mai realizat că aștept cu bucurie momentul în care voi deveni mama. Până acum, mi-era teamă de gândul asta. Acum, mi se umple sufletul de fericire doar la gândul că vom deveni cândva, părinți. Îi mulțumesc și îi sunt recunoascatoare bunicului meu pentru că m-a crescut și m-a învățat tot ce a știut el mai bun. Îi mulțumesc că mi-a deschis ochii și că sunt pe un drum mai bun.

Sper să rămâi alături de mine în această călătorie minunată!

trăind frumos,

Alina

 

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.