Toyota Corolla 2016


Week-endul trecut am fost din nou in vizita la reprezentanta Toyota, Cluj. Mereu o placere sa ajung pe la reprezentanta lor, oamenii sunt primitori si seriosi cu privire la programarile lor. Mi-am dorit sa testez masina asta de cand am auzit despre ea doar lucruri bune.

E vorba despre Toyota Corolla. Cel mai bine vandut model Toyota din toate timpurile si cea mai bine vanduta masina din toate timpurile in anul 1974, tinand pasul pana la momentul actual. In anul 2013 au atins un milestone uimitor: 40 milioane de exemplare Corolla vandute pe parcursul a 11 generatii.

Iti dai seama ca mi-am dorit sa o conduc, sa simt pe pielea mea, experienta condusului la volanul unei masini atat de apreciate. Bineinteles, masina a suferit numeroase transformari de-a lungul timpului. Din anul 1979 incepe sa se schimbe putin mai drastic ca si design dar si ca specificatii tehnice. E normal, suntem intr-o continua evolutie si eu am ocazia sa testez o varianta imbunatatita pe parcursul a 50 de ani, anul acesta fiind aniversarea Toyotei Corolla.

Au ceva aparte masinile japoneze si cultura lor legata de masini. Toata povestea cu test-drive-urile pe care le fac tine mai mult de feeling-ul pe care il ofera la volan, insa chiar am descoperit ca ma pasioneaza sa aflu lucruri noi despre masini si de aceea am cercetat fiecare masina in detaliu. Pe langa ca tehnologia este de ultima ora, la Toyota Corolla, apreciez felul in care totul merge parca perfect. Simti ca esti in control, nu am avut nimic de obiectat la felul in care merge masina. Mi-a placut foarte mult cum trage prin oras, singurul minus pe care l-am intampinat ar fi in panta abrupta, pentru ca trebuie accelerata mai tare si aveam impresia ca se chinuie putin. Nu ma intelege gresit, are 132 cai putere, e suficient, insa am eu o mica afinitate pentru viteza. Spre deosebire de unele review-uri care catalogheaza masina asta ca una normala, care sa te duca din A in B, fara niciun strop de excitement, tin sa spun ca nu e asa. M-am aventurat putin pe dealul Feleacului conducand-o si chiar a fost fun iar franele foarte bune.

De precizat, are un sistem de siguranta care opreste masina daca conduci cu o viteza de pana la 30 km la ora atunci cand nu esti atent si masina din fata opreste. De asemenea, sistemul de avertizare la iesirea din banda proprie, care ar fi fain sa il gasim pe orice masina si sa nici nu poata fi dezactivat. Atunci cand semnalizezi, nu suna semnalul sonor, asa ca poate printr-o astfel de masura vom putea sa ne fortam sa semnalizam fiecare intentie pe care o avem la volan. Sistemul sonor este destul de bun, e important sa auzi un sunet de calitate in masina. Nimic nu se compara cu ascultatul unor piese preferate intr-o seara de vara la volan, conducand lejer. Iar la volanul Toyotei Corolla, chiar am putut sa ma bucur de asta. Terapie curata.

Parcatul e floare la ureche cu masina asta. Pe langa ca ma descurc mai bine cu masinile mai lungi, nu stiu cum se face, mai are si sistem video de asistenta la parcat. Cu treaba asta scapi de anxietatea parcarilor laterale atunci cand asteapta patru masini in spatele tau si inca doi tipi stau si analizeaza felul in care vei parca. Pentru voi, barbatii, e totul mult mai usor, nu se uita nimeni cum vei parca dar sunt sigura ca iti va scurta timpul de parcare.

Ca design, este eleganta iar farurile led ii dau un aspect actual, modern. Jantele de pe acest model sunt destul de interesante si chiar ma bucur din tot sufletul ca nu am primit o culoare plictisitoare. Chiar imi place, dar mai bine hai sa te las pe tine sa decizi. Poate iei masina la un test-drive sa te convingi! Enjoy the photos:

Legenda continua…

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

          Photography: Cool Photo by Szilárd Ioó
    Car: Toyota Corolla from Toyota Cluj
   Model and driver: Yours truly

 

Editorial by SZILÁRD IOÓ

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Toyota Corolla 50th Anniversary

Abia astept urmatoarele test-drive-uri, sper sa revin in curand cu detalii ❤ Ce parere ai despre noua Corolla?

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.