Toyota Rav4 – HYBRID


Acum aproximativ 2 ani de zile am condus o Toyota RAV 4, cred ca modelul de prin 2000-2004. Cred ca a fost primul SUV pe care l-am condus si chiar mi-a lasat o impresie foarte ok, mi-a facut placere sa o conduc cu toate ca la capitolul aspect nu era tocmai cea mai frumoasa masina. Cea din `94 era manuala si, dupa cum am mai spus, mie imi place sa conduc manualele pentru ca prefer senzatia pe care o ai atunci cand apesi ambreiajul, schimbi vitezele… e totul mai animat. Dar, cu toate acestea, incep sa constientizez importanta si utilitatea unei cutii de viteze automate. Pana la urma, acesta e viitorul.

toyota rav 4 hybrid 2016

Japonezii au creat RAV-ul ascultand parerile consumatorilor lor, care isi doreau un SUV care sa aiba toate caracteristicile specifice dar cu manevrabilitatea si consumul scazut al unei masini compacte. A fost creat in 1994, trecand 22 de ani de atunci. Mi se pare ca de atunci si pana acum, au evoluat enorm, reusind sa aduca totul in zilele noastre.

Toyota RAV4 din 2016, pe care am condus-o in acest week-end are un motor in 4 cilindri in linie, pe injectie benzina, 197 cai putere si transmisie cu variatie continua. Ajunge 100km in 8,3 s, pe testate. Sincer, nu credeam, dar incepe sa ma fascineze si partea tehnica a masinilor. Uite ca, gratie unor masini de acest fel, partea tehnica devine interesanta chiar si pentru o femeie. M-am interesat putin si am descoperit felul in care functioneaza transmisia cu variatie continua:

Beneficii:

  • eficienta folosirii combustibilului
  • o acceleratie lina si o senzatie placuta a condusului
  • performante optimizate

Dar, ceea ce o diferentiaza din start de ceea ce am condus pana acum, este faptul ca este o masina hybrid. Adica, pe langa motorul pe benzina exista un al doilea motor, unul electric.

Tehnologia sistemului hybrid gaseste echilibrul perfect intre puterea motorului pe benzina si puterea motorului electric pentru orice imprejurari posibile de condus, asigurand o accelerare a masinii silentioasa, dar in acelasi timp puternica.

Cand pornesti de pe loc, cel care antreneaza masina si o pune in miscare este motorul electric. Atunci cand navighezi deja sau accelerezi maxim, sistemul hybrid se asigura sa  fie o balanta perfecta intre cele doua motoare pentru ca tu sa te bucuri de un consum cat mai scazut de benzina si o acceleratie cat mai puternica.

In momentul in care actionezi frana, se opreste temporar motorul pe benzina iar energia este recuperata de un generator care incepe sa reincarce bateria electrica. Pana in momentul in care ai oprit de tot, energia care in mod normal la o masina conventionala s-ar fi irosit ca si caldura, in acest fel este recuperata prin franare regenerativa. Atunci cand stationezi la stopuri, in trafic, nu se consuma deloc benzina si nu se evacueaza gaze. Pretty smart, ah?

De la optiunea CAR de la tabloul de bord, poti vedea in ce stare se afla bateria motorului electric si de asemenea actualizarea in timp real a acesteia in timp ce conduci. La inceput, cand mi se explica acest sistem imi era putin confuz modul in care acest lucru se realizeaza insa, atunci cand conduci iti dai seama cel mai bine.

toyota rav 4 hybrid 2016

Ceea ce mie mi s-a parut foarte tare e ca ai cuplu instant! Adica in orice moment decizi ca ai nevoie sa maresti viteza, masina e pregatita, tot ce trebuie sa faci e sa calci acceleratia iar masina te asculta.

toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016

Per total feeling-ul de la volan e nemaipomenit. Trage foarte fain, se intinde frumos pe macadam si are un sistem de franare excelent dispus pe doua trenuri: unul anterior si unul posterior.

Aflandu-ma la a doua experienta cu SUV-urile, de cand am inceput seria test-drive-urilor, ca e clara situatia si pentru tine si pentru mine: imi plac maxim si nu ma razgandesc nici acum, chit ca s-ar spune ca nu e un gen de masina pentru femei.

Week-endul asta n-am mai mers distante mai mari, ci am ramas prin imprejurimi. Vineri am circulat prin oras, am fost cu ea la Jazz in the Park, in parcul central din Cluj, unde am gasit cu greu parcare fiind foarte multa lume insa acest lucru devine aproape placut pentru ca fiind automata, mersul bara la bara nu te mai streseaza si avand asistenta la parcare, nicio parcare nu ma mai intimideaza. Sambata am facut un ride prin Valea Fanatelor, am admirat Clujul de la inaltime si am tras o fuga si pe Uluiului, o strada cu inclinatie destul de mare, pe care Toyota a facut fata cu brio urcand lejer si accelerand foarte bine la urcare. Am ajuns, cu ocazia asta, si pe drum neasfaltat si masina s-a comportat ok, iti da un feeling floaty, parca esti pe o barca, nu te scutura, insa e putin galagioasa in spate.

toyota rav 4 hybrid 2016

Valea Fanatelor, cu o vedere superba asupra Clujului:

toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016

Duminica, la fel ca si week-endul trecut, a plouat. Am testat masina si in conditii atmosferice neplacute si s-a comportat foarte bine si la viteze mai mari si la franare brusca. Inainte de ploaie am fost pe Dealul Feleacului si am prins un apus putin nostalgic, in ton cu culoarea masinii. Foarte frumos a fost, imi fac niste amintiri tare faine alaturi de Toyota, la fel ca si cu celelalte…

toyota rav 4 hybrid 2016

toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016 toyota rav 4 hybrid 2016

Dupa cum ai observat deja, design-ul e unul foarte edgy si indraznet fata de ceea ce a fost pana in prezent la Toyota. Am gasit o serie de imagini, pe site-ul oficial, care mi-au placut foarte tare, super profi si cred ca ar fi fain sa vezi masina asta in alte culori, o sa-ti placa si mai tare! (fotografii oficiale Toyota RAV4 Hybrid)

In concluzie, mi-a placut sa o descopar din scoarta in scoarta, afland lucruri noi, mi-a placut senzatia confortabila dar si distractiva(-200 cai putere) de la volan, felul in care se regleaza scaunele(se regleaza electric la actionarea unor butoane ceea ce iti permite sa iti reglezi scaunul la milimetru, fix cum iti place tie), oglinzile mari, faptul ca are un consum mic de combustibil si aici ma opresc pentru ca incepe sa-mi fie dor sa o conduc. Desi nu-i prea placut momentul cand duc o masina inapoi la reprezentanta, de data aceasta am ramas cu un zambet si cu promisiunea ca vom testa cea mai bine-vanduta masina, marca Toyota! Acum, la Cluj vremea e posomorata, a plouat iar eu ma pregatesc sa ma uit la un film.

 

Ce spui de noua Toyota RAV4 Hybrid?

 

Multumiri Toyota Cluj!

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.